Jak sprzedawać świece: promocja i branding

Produkcja świec jest przyjemnym i prostym zajęciem niemal dla każdego. Czasem jednak nie wiemy jak rozpocząć naszą sprzedaż i promowanie naszej firmy oraz samych produktów. Piszemy o lokowaniu produktu i budowaniu.

Pierwsze koty za płoty

Gdy mamy już założoną firmę, pozwolenie na produkcję oraz wszelkie niezbędne dokumenty możemy skupić się na produkcji ale również promocji. Na początku klienci nie znajdą nas tak łatwo. Jednocześnie musimy stworzyć produkt nie tylko ciekawy ale również wyróżniający się.

To idealny czas by raz jeszcze obejrzeć konkurencję oraz nasz produkt. Czy twoje etykiety na świece są idealne? A logotyp odpowiedni oraz twoje opakowanie jest atrakcyjne wizualnie.

Idealnie jest posiadać własny sklep fizyczny, gdzie klient może obejrzeć produkty, powąchać nasze zapachy a nawet zobaczyć jak świecą się nasze świece. To oczywiście idealne rozwiązanie, które niesie za sobą sporo kosztów.

Tu możemy zwrócić się w stronę internetu. Czyli rozpocząć sprzedaż produktów poprzez popularne miejsca. Zobacz jak to robić!

Sprzedaż świec na OLX i Allegro

To dwa najpopularniejsze kanały sprzedażowe. Czyli ogłoszenia na platformie OLX oraz aukcje na Allegro. Tu warto rozpocząć pierwsze kroki ze sprzedażą oraz prezentacją swoich świec.

Zaczynamy od ogłoszeń na OLX. Warto ich dodać wiele, a każde ogłoszenie powinno posiadać różne zdjęcia naszej oferowanej świecy, dokładny i wyczerpujący opis jak i cenę. W OLX sprzedaż jest idealna, gdy chcemy promować siebie jako manufakturę czy rękodzieło.

Wiele osób poszukuje naturalne świece dobrej jakości. Oprócz świec zapachowych możemy zaproponować świece do masażu jak i wosk do nagrzewaczy wosku.

Na Allegro niestety walczymy ceną, pięknymi zdjęciami oraz opisami aukcji pod SEO. Wydawało by się, iż nie będzie to trudne ale nie ma w tym nic mylnego. Dobrze sprzedająca aukcja to wiele godzin testowania, tego co wychodzi a co nie.

Jak sprzedawać świece: promocja i branding

Social Media – Instagram i Facebook

Nie zapomnij o uruchomieniu swoich profili na platformach Instagram i Facebook. Obie platformy oferują lokowanie i sprzedaż produktów. Obie platformy posiadają własne grono wiernych uczestników.

Warto promować się świetnymi zdjęciami oraz ciekawymi postami. Na facebook bazujemy na opisach + zdjęcie, na Instagramie musimy prezentować idealne, najlepsze możliwie fotografie.

Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu zdjęć produktowych, warto skorzystać z usług fotografów produktowych. Współpraca polega na dostarczeniu produktów do fotografa, który później wykonuje dla nas świetne zdjęcia. Przeważnie koszt jednego zdjęcia to od 30zł do nawet 150zł. Jednak najlepsze fotografie sprzedają!

Własny sklep internetowy

Kolejnym krokiem może być otworzenie własnego sklepu internetowego. Najprostszy sklep będzie nas kosztował około 1500-2000zł, ale w zupełności wystarczy do budowania marki i sprzedaży.

Zobacz również naszą specjalną zniżkę na własny sklep internetowy ze świecami. Otworzymy specjalnie dla Ciebie sklep on-line ze świecami już za 49zł netto miesięcznie. Bo oferta i sprzedaż rękodzieła nie musi być trudne.

Warto zaoferować klientom dostęp do szybkich płatności on-line oraz do Paczkomatów. Te dwa elementy, w dzisiejszych czasach są podstawą do zwiększenia sprzedaży.

Posiadając sklep nie możemy również zapomnieć o pisaniu naszego „świecowego bloga”. Pomoże on w promocji oraz pozycjonowaniu naszej strony.

Dla osób z bardziej pokaźnym budżetem, warto pomyśleć o wykorzystaniu reklam na Google Ads oraz Facebook. Reklamy powinny odnosić się do naszej strony (nie do aukcji na allegro).

Lokowanie produktu w sklepach

To dla odważnych osób, które chcą prowadzić sprzedaż za pomocą partnerów handlowych. Przeważnie, wiąże się to z przekazaniem towaru w komis. Czyli partner (sklep), płaci nam za sprzedany towar.

Oczywiście, wszystko zależy od umów jakie uda się nam wynegocjować. Warto tu pomyśleć jaki sklep może być zainteresowany sprzedażą naszych produktów i w jakich ilościach.

Warto tu poszukać sklepów bardzo specjalistycznych jak mydlarnie, sklepy eko, salony kosmetyczne i inne. Możliwości jest wiele a rynek wciąż rozwija się w bardzo szybkim tempie.

Zadbaj o wizualny aspekt swoich produktów

Aby nasze świece sprzedawały się lepiej zadbaj o odpowiednią identyfikację wizualną. Jak wygląda opakowanie, jak wygląda etykieta, nasz logotyp oraz sam sposób pakowania.

Pomyśl również o kwestiach związanych z pudełkiem. Czy idziesz w opakowania Ekologiczne a może w błyszczące opakowania ekskluzywne. Tu ogranicza nas tylko budżet i wyobraźnia. A sposobów na opakowanie naszej świecy jest naprawdę wiele.

Pamiętaj by opakowanie zapewniało odpowiednią ochronę świec podczas wysyłki. Nie ma nic gorszego jak przesłać klientowi pudełko z uszkodzonym towarem. Osoby kupujące świece, chcą je otrzymać jak najszybciej i spodziewają się odpowiedniej jakości obsługi.

Stwórz plan biznesu świecowego

Oto zarys planu biznesowego dla przedsiębiorstwa produkującego i sprzedającego świece:

Podsumowanie:

  • Opisz krótko swoją wizję biznesu: np. produkcja i sprzedaż wysokiej jakości, ręcznie wykonanych świec, które tworzą przytulną atmosferę w domu.
  • Określ główne cele: np. zdobycie uznania jako marka świec premium w lokalnym regionie w ciągu pierwszych dwóch lat działalności.

Analiza rynku:

  • Przeprowadź badanie rynku dotyczące świec, włączając trendy w projektowaniu i zapachach, preferencje klientów oraz analizę konkurencji.
  • Zidentyfikuj grupy docelowe: np. osoby poszukujące prezentów, miłośnicy domowej atmosfery, itp.

Produkty i usługi:

  • Opisz rodzaje świec, które będziesz produkować: np. świeczki stożkowe, filarowe, w słoikach, o różnych kształtach i aromatach.
  • Wyróżnij się oferowaniem ręcznie wykonanych, naturalnych świec, które są ekologiczne i przyjazne dla zdrowia.

Strategia produkcji:

  • Określ plan produkcji, uwzględniając proces wytwarzania świec, zakup surowców, przechowywanie, pakowanie i etykietowanie.
  • Zadecyduj, czy będziesz produkować świecę samodzielnie, korzystać z produkcji na zlecenie, czy też współpracować z lokalnymi rzemieślnikami.

Plan sprzedaży:

  • Wybierz kanały sprzedaży: np. sprzedaż online poprzez własną stronę internetową, platformy e-commerce, sklepy stacjonarne, targi, itp.
  • Opracuj strategię marketingową: np. kampanie reklamowe, udział w wydarzeniach lokalnych, promocje, media społecznościowe, itp.

Zasoby potrzebne do produkcji:

  • Określ wymagane zasoby, takie jak miejsce produkcyjne, sprzęt (np. kociołki do topienia wosku, formy do odlewania świec), surowce (wosk, knoty, olejki zapachowe), personel itp.

Plan finansowy:

  • Sporządź prognozę kosztów i przychodów, wraz z analizą rentowności.
  • Określ kapitał początkowy, potrzebne finansowanie oraz plan zarządzania płynnością finansową.

Kontrola jakości:

  • Zaproponuj strategie zapewnienia jakości produkcji, w tym regularne testy, kontrolę surowców, procedury pakowania i etykietowania.

Cele i wskaźniki sukcesu:

  • Określ cele krótko- i długoterminowe, takie jak wzrost sprzedaży, zysk netto, zadowolenie klientów, itp.
  • Wybierz wskaźniki sukcesu, które będziesz monitorować, aby ocenić osiągnięcie celów.

Analiza ryzyka i strategie zarządzania:

  • Zidentyfikuj potencjalne zagrożenia, takie jak zmiany na rynku, problemy z dostawami, konkurencja, itp.
  • Opracuj strategie zarządzania ryzykiem, takie jak dywersyfikacja oferty produktowej, budowanie relacji z dostawcami, elastyczność w strategii sprzedaży.

Plan rozwoju:

  • Rozważ plany rozwoju, takie jak wprowadzenie nowych linii produktów, ekspansja na nowe rynki, budowanie relacji z klientami i współpracownikami.

Podsumowanie:

  • Podkreśl główne punkty planu biznesowego.

Masz problem z identyfikacją wizualną?

W ministerstwie wosku zajmujemy się kompleksową obsługą wizualną marek świecowych. Ruszasz z produkcją ale nie wiesz jak ma produkt się prezentować? Zapraszamy do kontaktu. Zajmujemy się wsparciem i pomocą w uruchomieniu sprzedaży, odpowiedniemu przygotowaniu etykiet, opakowań, pudełek, sposobie wysyłki czy lokowaniu produktów w sklepie.

Zobacz również: